img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

123 Klik!!

share ilmu yok..!!

wink wink

Rabu, Julai 28, 2010

Apa nilai kawan??

Salam semua..  pape pun..nie hah!! korg klik ar nie ------> bisik2 diaorg.

Da baca?? tue la keluhan diaorg... ade la kena ckit2 ngan aku..
Arini aku rindu ngan kawan?? Dulu zaman sekolah aku de kawan bek pompuan..
aku byk share ngan dia.. dia tau dr A sampai Z cite hal aku yg bluurr...
Tp.. dia da xde... dia pergi sahut seruan Ilahi...
tahun 2008 aku kenal dgn sorg dak..
kira kwn atas kawan.. tak semena-mena jd kawan baik aku.. Sampai la nie aku kawan dgn dia....
Tp... aku rasa cam da jauh la.. sunyinyer la.. aku da xleh nak hua hua ngan dia lg..  Pada aslnya aku pk pk apsl aku nk risau aku kwn dia.. tp awek dia mmg cemburu.. biasalah awek.. saper la yg x cmburu...
xper la.. skrg aku cuma rindu dgn dia.. sbb xde saper yg nak dgr citeer2 harian aku...
Ya Allah.. bg la aku ber-pk scara rasional n +ve.. agar jiwa aku tidak dlm kegelapan....


hahaha aku tbaca 1 blog yg best ...

Ramai orang mengutamakan KAWAN dari KEKASIH…
dan ada juga mengutamakan KAWAN kerana KEKASIH…
ANDA tergolong dari yang mana…???

hadirnya seorang KEKASIH sejati sebagai pelengkap kehidupan
dan mengisi kekosongan hati …
hadirnya KAWAN sebagai sahabat sejati …
berkongsi segala suka duka dan teman sepermainan dan belajar ….

Antara KAWAN dan KEKASIH Yang mana harus dipilih..?
KAWAN pengubat kesunyian,
KEKASIH penyembuh kelukaan.

Antara KAWAN dan KEKASIH yang mana harus didahulukan..?
KAWAN tempat mengadu,
KEKASIH tempat bermadu.

Antara KAWAN dan KEKASIH Keduanya tak boleh disisih…
KAWAN menghulurkan bantuan
KEKASIH menghulurkan sokongan.

Antara KAWAN dan KEKASIH Keduanya diperlukan…
KAWAN sekuntum senyuman,
KEKASIH sepenuh perhatian

Antara KAWAN dan KEKASIH Bilakah akan bersatu…?
KAWAN sejujur kata,
KEKASIH setulus setia
KEKASIH silih berganti Kerana tiada kesefahaman.. tetapi KAWAN sentiasa disisi mendengar masalah dan mengambil berat tentang diri kita

JIKA KAWAN itu KEKASIH…dan KEKASIH itu KAWAN…

perlu lah dihadiahkan “Sedalam lautan Setinggi kayangan” kerana “Kasih sayang tiada sempadan” tapi sayang…
KEKASIH tetap KEKASIH…
KAWAN tetap KAWAN…
perbezaannya terlalu ketara.. tapi keadaannya tetap sama..

kURSUS VS MALas

Bahaya Kan malas nie...
M.A.L.A.S
saya dilanda kemalasan tahap max

yaAllah.....
kenapalah malas sgt nieh...!!!
rase amat malas
malas sgt...

;-[
sbb ape..
Hmmmm.. arini de kursus
kursus Gaya Hidup Sihat.. aku dipilih ikut kucus 2.. P agak2 lar aku skrg de 4 @ 5 kusus... bg la org lain.. aku pun ada 1 habit iaitu malas.. aku x ska la gie kusus.. pada aku, biarla aku pgi scr rela bkn  kna pksa..
p.. papepun aku pk mber aku ada yg baru pgi 1 @ 2 ari..
Bile dpt surat tu kelmarin aku pn terus bg kt mber aku....
Niat aku
yg pertama, aku nk bg org lain gie kursus.. biar diaorg cukup
yg kedua, aku mmg M.A.L.A.S........

Hmmm rasa nyer  i miss some1..
saper dia?? ntahlah.. cari mencari dan trus mencari...

Isnin, Julai 26, 2010

Bersabarla wahai kawan2 ku (21 .07. 10)

Assalamualaikum.. aku sedang sedih lagi.. nie post yg aku wt kt fb aku.
hope jadi tatapan minggu nie...


Kawan2,
aku tau ada dikalangan kiter yg lama x jmpa dia..
bertahun-tahun lamanyerr....
ada juga nak jmpa dia time raya, time cuti sem...
Ramai yg merindui dia.. x sabar nak bkumpul ramai2..
tp apakan daya itu kehendak Allah... Dia pergi sblm kiter
Dia pergi tnpa sempat wt reunion kiter smua...


Namun sbg sahabat, kawan dia..
aku harap korg terima la pemergian dia seadanya...
Pemergian dia meninggalkan 1001 kenangan pd kiterr...
gelak tawa dia.. cakap dia... nasihat dia...
semunya kiter rindu dan masih terngiang2 di telinga


Namun sbg sahabat, kawan dia..
aku harap korg terima la pemergian dia seadanya...
Tp aku yakin pemergian arwah adalah memberitahu pada kiter
dia bkn milik kiter semua tp milik Allah S.W.T...
Allah telah meminjamkan kpd kiter seorg kawan yg tdk ternilai...

kawan2, Jgn la bersedih sgt.. kesian arwah dia..
dia da pun da pergi n bertemu Yg Maha Esa.. kawan2..
sedih ht kite sedih lg ht keluarga anis yg sememangnyer lebih rapat dr kiter semua....

Kawan2,
ingat lah takdir dia utk mencapai cite2 dia kt sana..
Org kata Allah xnk bg arwah wt salah kt dunia nie.. Allah nak pelihara dia..
kiter sbg kwn merangkap sahabat kirimkan la fatihah tiap kali kite mengadap Allah...
agar arwah selamat dan bahagia disana...

Kawan2..
Lepaskan la anis..
jgn la biarkan dia diawangan hanya kerana kiter tidak merelakan dia pergi..
kiter semua syg dia.. kiter semua rindu dia..
kuatkan semangat..
pada yg sdg menimba ilmu, bljar la baik2 kwn2..
kejayaan tue mewakili sahabat kiter anis..
pd yg bakal berkerjaya.. jdkan la hidup mu yg terbaik....

Insya Allah disana arwah mendoakan yg terbaik utk kite agar dia tersenyum disana..
kuatkan semangat k!!...

18.07.2010 - Perginya dia mengadap Ilahi...

aku tgh sibuk2 nak tulun mak masak2 bagai..
tiba2 bunyi msg bergema.. aku pn tgk la msg tue.. ingat dr yg tersyg..
rupanyer dr fath (kawan bek aku)
dia cakap " juma.. anis ninggal.. demam denggi berdarah"

ya Allah... ujian apa yg cuba Kau berikan nie.. Aku yg degil pn tlfn la mber2. mntk kepastian.. mereka jawab bnda yg sama.. hmm nmpk nyer.. aku kna g jugk tgk.. aku kena pastikan yg i2 bkn anis....
Sesampai kt umah anis. aku selamba la.. smbg dgn kwn2 lama... tnye kabar.. sampai la bacaan doa dibacakan aku dah sebak.. tp masih x percaya....

Tak abis lg bc doa. tiba2 1 keranda dtg memasuki ruang tamu... bila ajer dibukakan keranda n kain kapan (hnya bhgn muka..)..

Ya Allah..... AAAAaaanniiiss.... Bnarkah yg aku npk nie.. arwah anis terbujur dihadapan aku...
Suasana menjadi hambar.. nenek arwah, adik2 dia semua menangis teresak-esak
Anis.. Subhanallah.. kuatkanlah iman aku.. teguhkan kesabaran aku..
menggeletar kepala lutut aku..

Ya benar anis yg ada di hadapan aku..
dan ini bermakna Anis memang pergi menyahut seruan Allah S.W.T.
Arwah meninggal kerana... demam denggi berdarah...
Saat aku lihat wajah dia... jiwa sebak... air mengalir tak terhenti..

Alhamdulillah aku dpt tatap wajah anis n aku cium dahi nya wt kali terakhir mewakili rakan2 aku yg tdk dpt menghadirkann diri. .. Namun aku x kuat aku,fatimah n tikah tidak dpt melihat anis dikebumikan berikutan ht yg sebak.. takut la kalo2 kami menangis terlampau dan tak rela plak pemergian beliau..

Ya Allah S.W.T.
Sesungguhnya inilah ketetapan yg telah kau tetapkan utk kami.
Kami redha pemergian beliau. Ya Allah tempatkan anis amirah ditempat para soleh dan solehin.. kerana sepanjang hidupnya tidak ada sekelumit kuman pun dia menyakiti kami mahupun keluarganya...
amin amin amin
Ya Rabbi,Kmi Tdak Mminta Keringanan Ats Ujian2mu,Krna Itu Adlh Hakmu Dan Ksih Sygmu,Tetapi Kmi Mohon Kekuatan Utk Mghadapinya,Kmi Mohon Kebersamaanmu Dlm Mgharunginya,Ssungguhnya Kmi Lemah Tampa Kkuatan Darimu,Kmi Hina Tmpa Kemulian Darimu...

Rabu, Julai 14, 2010

Hoorrayy! Org Baruuu





Nielah anak buah aku yg ke - 13..
apa yg membuatkan aku x-cited adalah sebab aku bakal jaga dia dr kecik n kakak aku nie yg rapat la wlpn we all ska gaduh hahaha... Aku ska sgt biile dgr baby da lahir..
Korang tgk ka.. besar x dak nyer. hihihi =p Perkara yg paling best ble muka die sejibik cam aku hahaha..
sukanyerrr aku.... Bile la baby nie nak balik umah.. nak jaga dier.. nak jaga dier..


Ni yg aku  nk citer Dulu kan aku ade anak abg.. p abg aku da amik.. aku dpt bwk balik masa darjah 1 sampai 2 tp lpas tue bapak dia amik n sampai la nie.. x penah blk lg.. hmmm.. xper la..dia punyer hak..
ah...!! wtper ingat bnda sdih.. nie ada pengganti... Nama baby nie ialah hmmm nama dia  Nur firzanah Qistina Bt. firdaus.. ibu dia kakak aku Siti Rahmah Bt. Othman.. syoknyer syoknyer...
I Can't wait her. May Allah Bless them all......

Rabu, Julai 07, 2010

lama x wt post haha

Salam kwn2.. hehe lama x join venture tulih2 kat sini...
macam2 jadi tau

12.05.2010


Aku x ingt bile tp dlm minggu ke-3 bln Mei, bhgn kami menerima big MoM.. hahaha..
Dia akn jaga kami.. (Agaknyerr la… hope better than b4)
Hrpn ku musnah.. musnah …. Sbbb……………
Knp asyik membebel nie.. aduh knp non-stop nie.. tlglah kami perlukan ketenangan…. AAArrrggghhhh…. Why she do like dat..



23.05.2010

Ya Allah, tolong la hamba mu nie.. agar hadapi keje dgn tenang n lancar kerna hamba2 mu ni membuat satu ibadah..
JangaNN.. > 4 jam
Arahan Da kuar.. ofis aku diwajibkan mengambil cuti kalo rasa diri tu nak kuar g mana2.. wlpn urusan peribadi sehingga lebih 4 jam… logic x.. aku leh cengkelat keluar lepas rehat… k ya..


Kami keje 9 jam – 1 jam rehat ada 8 jam…
8 a.m –> 1 p.m = 5 jam
2 p.m -> 5 p.m = 3 jam..
so nmpk x?? maknanyer kalo nak kuar biar la kuar kul 2 p.m sbb terus leh balik hahahahha
Hmmm.. entahlah.. as a penjawat awam… “Saya yg menurut Perintah”
Wt eva!

Pergi...!!

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini


bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari


kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

tepat  8hb Jun dia da pergi dari idup aku... dia da ditukar ke tmpt len.. hmm mana dia pergi aku pn tak tau..
Biarla dia dgn diri dia aku dgn diri aku..
mmg la sedih sbb ingt dpt la berbaik dgn dia... tp xleh.. mgkn aku bkn jodoh dia huhuhu...


xperla. x kira apa pun moga dia bahagia.. happy dgn life dia..
aku xleh nak kata aper.. cuma hilangkan dia dr diriku...

MALAM APC

hah arini malam APC (Anugerah Perkhidmatan Cemerlang).. kalo time sekolah kiter panggil anugerah pelajar cemerlang..

Biasala.. apa2 xtvt kite sbg ahli/pekerja adalah ditugaskan menjayakan APC tue..Bahagian eden didapati ramai yg xnk gie.. tp kerna kami dapat 1 layangan surat dimana kami akan jd GRO… opss Perhubungan pelanggan nie adalah ke arah mnjd pnyambut tetamu..jd kami pgi atas dasar respek bos..
Bahagian aku adalah sambut tetamu (Selamat Dtg….jemput masuk.. (^^,) )
Ada yg kena jadi MC - ~lalalala~
Ada yg kena jaga penerima anugerah nie.. JGn bg lari kalo lari kalo x kami ambik adiahnyer hahaha (giler kuasa)….

Utk aku ni adalah 1st time aku..
Aku follow bos.. acara kul 8.. aku dtg ptg ngan kengkawan utk set up meja.. pling pnting setting meja VVIP… wah,, mcm2 tau.. aku da la xtau nk set up meja tue… tnggl skrg aku ngan kak zana (j-pun).. gelabah la. Otak pk si laser jer… pe lg si jopun menekan punat2 kat pon nk kol si laser.. da dapt n da siap set up.. aku follow blk umah jopun utk transform jd wanita yg x berapa nak akhir la hehehe….
So nielah yg jd.. Malam APC yg pd aku blh la meriah tp krn byk ketua ia jd mcm goyang larr.. mcm org sll cakap 1 kapal ada 2 nakhoda.. sudahnyer….?? HANCusss…
Tp utk pelupusan tanah/pembangunan tanah. U’ll do de best job.. nobody can challenge.. wuahahahaha………..








Who Am i ??

sakura!!