img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

123 Klik!!

share ilmu yok..!!

wink wink

Isnin, Julai 26, 2010

18.07.2010 - Perginya dia mengadap Ilahi...

aku tgh sibuk2 nak tulun mak masak2 bagai..
tiba2 bunyi msg bergema.. aku pn tgk la msg tue.. ingat dr yg tersyg..
rupanyer dr fath (kawan bek aku)
dia cakap " juma.. anis ninggal.. demam denggi berdarah"

ya Allah... ujian apa yg cuba Kau berikan nie.. Aku yg degil pn tlfn la mber2. mntk kepastian.. mereka jawab bnda yg sama.. hmm nmpk nyer.. aku kna g jugk tgk.. aku kena pastikan yg i2 bkn anis....
Sesampai kt umah anis. aku selamba la.. smbg dgn kwn2 lama... tnye kabar.. sampai la bacaan doa dibacakan aku dah sebak.. tp masih x percaya....

Tak abis lg bc doa. tiba2 1 keranda dtg memasuki ruang tamu... bila ajer dibukakan keranda n kain kapan (hnya bhgn muka..)..

Ya Allah..... AAAAaaanniiiss.... Bnarkah yg aku npk nie.. arwah anis terbujur dihadapan aku...
Suasana menjadi hambar.. nenek arwah, adik2 dia semua menangis teresak-esak
Anis.. Subhanallah.. kuatkanlah iman aku.. teguhkan kesabaran aku..
menggeletar kepala lutut aku..

Ya benar anis yg ada di hadapan aku..
dan ini bermakna Anis memang pergi menyahut seruan Allah S.W.T.
Arwah meninggal kerana... demam denggi berdarah...
Saat aku lihat wajah dia... jiwa sebak... air mengalir tak terhenti..

Alhamdulillah aku dpt tatap wajah anis n aku cium dahi nya wt kali terakhir mewakili rakan2 aku yg tdk dpt menghadirkann diri. .. Namun aku x kuat aku,fatimah n tikah tidak dpt melihat anis dikebumikan berikutan ht yg sebak.. takut la kalo2 kami menangis terlampau dan tak rela plak pemergian beliau..

Ya Allah S.W.T.
Sesungguhnya inilah ketetapan yg telah kau tetapkan utk kami.
Kami redha pemergian beliau. Ya Allah tempatkan anis amirah ditempat para soleh dan solehin.. kerana sepanjang hidupnya tidak ada sekelumit kuman pun dia menyakiti kami mahupun keluarganya...
amin amin amin
Ya Rabbi,Kmi Tdak Mminta Keringanan Ats Ujian2mu,Krna Itu Adlh Hakmu Dan Ksih Sygmu,Tetapi Kmi Mohon Kekuatan Utk Mghadapinya,Kmi Mohon Kebersamaanmu Dlm Mgharunginya,Ssungguhnya Kmi Lemah Tampa Kkuatan Darimu,Kmi Hina Tmpa Kemulian Darimu...

0 Kata Korg:

Catat Ulasan

Who Am i ??

sakura!!