img.emoticon { padding: 0; margin: 0; border: 0; }

123 Klik!!

share ilmu yok..!!

wink wink

Sabtu, Ogos 28, 2010

sok sek sok sek PARAM....

ke-bzian manusia bile join PARAM.. bkn kemain lg.. membeli belah tak hengat..
dahsyat btul... hmmm dijadikn citer awal2 pose aku x la gemar nak kesana.. p bising dowh opis aku kata nye de bro2 kump sepah si SHUIB...


KUMP. SEPAH RAJA LAWAK 3
 aku pn nk menyedapkan ht mber. kla jom la kiter..
ternyata mmg dia dia dgn.... dgn CT Sarah....
Ct Sarah LUV Shuib
PApe pun wish diaorg berbahagia.. anyway makanan yg diaorg wt.. ayam percik. yg sedapnyer bile dia pakai ayam kg. Perghh.. Marvellous.. tip top.. Alhamdulillah tgk2 cam byk jer yg laku.. Tahniah.

Sepanjang bulan Ramadhan nie.. aku sambut dgn tenang dan kdg2 frust gak bile nk berbuka. air soya basi lah..... kuih x sedap la p apakan daya bln pose.. maafkan jela..
Kak aku pnh kata time2 pose nie la org nk menipu jual semua p kualiti hampeh.. hmmmm.. sadis sadis...
Kpd sape2 nk berniaga berniaga la dengan jujur utk mendapatkan hasil yg halal toyyibbah....
So kawan2 apa-apa pun..
Selamat Menjalani Ibadah puasa dengan penuh kesabaran dan bermakna... ~Amin~...

Isnin, Ogos 23, 2010

Odit..? Audit or edit???

hai kawan2.. arini baru leh taip..
Nak tau apa jd spjg hidup aku skrg??
Rasa tension marah rimas.. semua kerana audit..
Kalo x silap aku audit mntk status fail dr thn 2005-2010...
Pergghhh byk siot... p krn tugas ok.. layann jerrrr........

Ari Audit telah tiba.. Mak aii. pasal bising sgt ni.... Ya Rabbi.. semua kena marah n utk ptama kali nyer... betapa ramai anak buahnya yg mnjawab stiap tuduhan yg dilempar oleh Mama Not Big at all.......
Apa nie.. pg2 da kena marah n tuduh2....
Xkn 24 jam ngadap komputer... msti la ada selingan nak siap... pe nie.. eeeeee..
xde mood nak wt keje.. siap ajer wt bnda tue.. aku terus layannn blog.. Lantak la.. Jnji keje siap.. p keje siap pun org x nmpk.. Kena marah lagi ada la........

Wahai kawan2 ku sekalian, bawak la bersabar menghadapi arini.........
Sesungguhnya di bln puasa nie ujian ini la yg kiter terima... hmmmmmmmm

Isnin, Ogos 16, 2010

citer di sebalik CERITERA 2

Hmmm arini aku kena lg sejibik ngan seseorg..
Wlpn dkt 2 thn aku bekerja.. x bermakna semua nya aku tau..
Jadi jgn la espek aku pape...
Tp ht aku teruji arini.... dpt 1 panggilan yg agak la ku kenal..
btanyakan ttg 1 kes yg da setel p bru la skrg nk tau bnda tu tlibat pembangunan la.
. libatkan PLB la apa la.. tension aku...
Jd As a human, aku gtau jela apa yg aku faham.. Asal-usul tanah tu spjg aku menelitinya..
tp...... ada 1 bnda aku x fhm.. so aku refer pd YG LEBIH PAKAR...
refer pnyer refer punyer refer. alih2 dia volunteer nk jwb.
K.. Over to u....!!!
Lepas 10 minit, aku tgk da de reaction aku pn tnyer a memandangkan aku mmg x fhm..
alih2 jwpn dia..What??? ni ke caranya smpaikan ilmu.. Ble ungkapan tu terungkap dr bibir dia aku trus diam & akhirnyer....... aku jadi spt ini.........................
"da la kalo x faham xyh tnyer nnti lg x fhm"

ntahla.. pape pn nie adalah perasaan aku..
jz 4 get la kot.. wlpn bile aku nmpk muka dia.. aku jd tersaangggggat la sakit..
Finally, aku decide aku nk baca sndiri faham sendiri.. pape jd kt belakang aku pegi *^&%^$*%

Jumaat, Ogos 13, 2010

citer di sebalik CERITERA

Kali nak citer bab idup aku.. entahla.. teringat aku pada citer masa lalu gurauan kdg2 meng "hepi"kan aku... p sll yg aku dpt gurauan yg akhirnyer aku yg sakit.. Jaga ht  org... itu yg cuba aku lakukan..
Korg nk tau x pasal aper.. hmmm simboliknye ialah nie
Aaargghh beratttt.. (T_T)


Entahlah kwn2.. 1st aku nk wt pengakuan... aku.. xpnh nak wt pape gangguan dgn org...aku pompuan.. aku tau la tmpt cencitip or x... P dgn selamba nyer ckp aku wt sexual-harrasment.. HALO HALO HALO.. its not SH k.. aku cuma usik pinggang ajer.. lain la korg usik tttuuuuuuuutttttt... x terlintas dr benak aku mau pn ht aku..aku nk tjebak dlm hal camtue.. hey tlg la........ jaga la air muka aku nie..
aku pompuan dowh.... hmmmmm sungguh menyedihkan....


Eh... x cukup dgn dugaan aku menerima tuduhan cam2. ditambah lg aku ni da bpe bulan!! ( gara2 perut ku buncit umpama org pregnant )
Aaarrgghhh........ penghinaan yg amat mnydihkan.. Ya Allah, nie ke cara nya aku belajar utk bersabar??? Astaghafirullah....berat berat berat....
Namun as a human being, aku trima la.. maklumla aku mmg gemuk dowh.. x lawa pown..Cakapla apa yg korg nk cakp.. apa yg leh aku ckp... aku akn maafkan korg sempena bulan puasa nie.. hmmmmmmm.....
  * samada kena mengena dgn kamu or tak.. jujurnya ia kisah harianku.. xde sbb nk citer hal korg..*

Rabu, Ogos 11, 2010

Ramadhan

Salam!
Nama saya Sya'ban..Sy ingin mengingatkan anda bhw jiran sy Ramadhan
akan dtg bsama family tercinta iaitu isterinya Rezeki
serta ke2-2 anaknyer Sahur & Iftar!
Mereka akn ditemani oleh ke3-3 cucunya iaitu Rahmat, Barakah & Keampunan.
Pastu diaorg akan pulang selepas 30 ari dgn menaiki pesawat EID Airlines.
Maka hargailah kedatangan mereka
Semoga anda mendapat keberkatan
(kaf. ba. ro. kaf. ta. alif. nun) dari Allah S.W.T
InsyaAllah....


Bait2 nie utk tatapan Kawan2..

Selamat Menjalani Ibadah Puasa dan
perbanyakkan lah amal ibadah untuk menambahkan keberkatan

Disini juma nak mintak maaf pada semua kalo juma ada wt salah.....
Ampun maaf tersalah kata, perbuatan mahupun tulisan,,
Love u all...

Selamat berpuasa ya....
Jgn Ponteng2!!
.... (^_^)

Khamis, Ogos 05, 2010

Allah memilihmu untukku

Terbaca aku di 1 ruangan yg mmg menarik perhatian aku ttg pilihan ht.. Kesyukuran memiliki dia.. moga ia akan termakbul...

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya..
Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..

 
Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..

Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..
-----@***@-----

( Oleh Aztriana 180610/ 01'50 Makassar.. ^_^v )

Who Am i ??

sakura!!